top of page
Poza scriitoruluiMadalina D

Implementarea Sistemului de Control Intern Managerial

Potrivit Ordinului Secretariatului General al Guvernului numărul 600/2018 (OSGG 400/2015, OMFP 946/2005), conducătorii entităţilor publice au obligaţia creării unei structuri cu atribuţii privind implementarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul propriei instituţii.


Conducătorul fiecărei entităţi publice are de asemenea obligaţia de a dispune măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, în funcţie de standardele prevăzute în ordin, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.


Conform acestui ordin, controlul intern reprezintă ansamblul formelor de control exercitate la nivelul entităţii publice (inclusiv auditul intern), stabilite de conducere, în concordanţă cu obiectivele acesteia şi cu reglementările legale. Scopul controlului intern este asigurarea administrării resurselor unei entităţi în mod eficient şi eficace. Controlul intern include structurile organizatorice, metode şi proceduri de lucru şi toţi conducatorii institutiilor publice trebuie sa dispună măsurile necesare, care să conducă la dezvoltarea sistemelor proprii de control managerial.


Acest lucru presupune elaborarea de programe de dezvoltare a sistemelor proprii de control managerial, constituirea de structuri speciale care să asigure monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică cu privire la sistemele proprii de control managerial, întocmirea şi prezentarea de informări în acest domeniu.


Organizarea și implementarea sistemului de control intern managerial are în vedere realizarea a trei categorii de obiective, conform OSGG 600/2018, care pot fi grupate astfel:


- obiective operaționale: obiective legate de scopurile entității publice, cu privire la eficacitatea și eficiența funcționării acesteia, precum și obiective privind protejarea resurselor entității de utilizarea inadecvată sau de pierderi;


- obiective de raportare: obiective cu privire la fiabilitatea informațiilor externe și interne, respectiv legate de ținerea unei contabilități adecvate, de calitatea informațiilor utilizate în entitatea publică sau difuzate către terți, precum și obiective privind protejarea documentelor împotriva disimulării fraudei și a distorsionării rezultatelor;


- obiective de conformitate: obiective privind conformitatea cu reglementările legale și politicile interne.

Коментарі


bottom of page