Sistem de Control Managerial Intern
Servicii complete de implementare a celor 16 de standarde (definite prin lege) aferente Sistemului de control intern managerial (SCIM) în instituţia publică conform Ordin 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial
Implementarea Sistemului de control intern managerial (SCIM) se realizează în 2 etape
Analiza stadiului de implementare a SCIM în instituția publică
-
Identificarea cadrului legal şi a reglementărilor principale în baza cărora îşi desfăşoară activitatea instituţia publică;
-
Identificarea procedurilor interne existente în cadrul instituției publice;
-
Constituirea structurii speciale conform prevederilor Ordinului nr. 600/2018 şi identificarea sarcinilor, responsabilităţilor și atribuţiilor acestora;
-
Stabilirea programului de dezvoltarea a SCIM;
-
Stabilirea modalităţii de lucru cu echipa de implementare şi a frecvenţei vizitelor de lucru;
-
Stabilirea documentaţiei necesare organizării SCIM;
-
Instruirea persoanelor responsabile de implementarea SCIM.
Elaborarea Sistemului de control intern managerial
-
Stabilirea listei de obiective generale şi specifice ale instituției;
-
Stabilirea listei de activităţi procedurabile fiecărui compartiment de lucru din cadrul instituției;
-
Elaborarea/Actualizarea regulamentului de organizare și funcționare (ROF) al instituției;
-
Elaborarea/Actualizarea regulamentului de organizare interna (ROI), în baza organigramei aprobate;
-
Elaborarea fişelor de post pentru fiecare salariat din fiecare compartiment al instituției;
-
Identificarea riscurilor aferente activităţilor desfăşurate în instituție;
-
Elaborarea/Actualizarea Registrului Riscurilor, la nivelul instituției;
-
Elaborarea/Actualizarea procedurilor de sistem şi a procedurilor operaţionale pe activităţi din cadrul instituției;
-
Elaborarea/Actualizarea inventarului documentelor din cadrul instituției;
-
Instruirea persoanelor responsabile de implementarea sistemului de control managerial intern in institute.